fredag 5 oktober 2012

Karaktär och mål

Har ni bra karaktär? Mina vänner säger att jag har det, men jag vet inte det alltid. Var går gränsen mellan att vara tråkigt strikt och har bra karaktär? Jag har till exempel ätit en supergod kärleksmums, även kallad mockaruta eller snoddas, i kväll (det är min favoritkaka). Det var gott men egentligen borde jag kanske inte ha ätit den, inte hela i alla fall. Halva hade ju räckt, fast den var himla god.

Varför skulle jag inte unna mig det då, jo, jag har ett mål uppsatt, att komma i mina vanliga byxor (som jag kunde ha innan graviditeten) tills jag börjar jobba igen. Det är om exakt en månad. Jag har bara lyckats bli av med ett par ynka kilo (utöver de som automatisk försvinner vid förlossningen), detta trots att jag bara gick upp strax över 10 kg. Jag har förstått att det är svårt att ta sig tillbaka och man ska ge det tid, det har jag gjort nu tycker jag, lilltjejen är ju snart 9 månader! Eller är jag otålig och orealisktisk nu? Det är fullt möjligt, det är nämligen några av mina mindra charmiga karaktärsdrag. :)

Så den där kakan var ju egentligen onödig och hjälper mig inte nå mitt mål, men samtidigt  vill jag ju som sagt inte vara allt för trist och torftig. Men det är så lätt att "unna sig" mer och mer hela tiden och egentligen borde jag ju unna mig sånt som tar mig mot mitt mål!

Ja ja, kakan är i magen och den var väldans god och jag tänker inte ha dåligt samvete för det nu! Kanske kan det bli en anledning att få till ett träningspass i helgen. Träningen har verkligen blivit eftersatt p.g.a. fix i nya huset. Visserligen är det rätt svettigt att måla och bära runt grejer men som träning räknas det nog inte, möjligen vardagsmotion.

Bilden får bli inspiration till helgens träning. Önskar en en bra och kanske lite svettig helg.

Flygande hälsningar /Nellie

 Bild: Pinterest



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie