måndag 5 november 2012

Effektivitet

Hur går det med citronvattnet? För att undvika ursäkter som "jag har inte tid" så kommer här en kort redogörelse av min citronvattenritual. Man kan säga att förberedelser är A och O. Därför har jag alltid en lite glasflaska med pressad citron i kylen (går bra med en liten kanna eller liknande, finns garanterat på loppis eller i second hand-butiker).

På kvällen:
Koka ett par deciliter vatten (enklast i vattenkokaren såklart)
Under tiden vattnet kokar upp, skiva 2-3 tunna skivor färsk ingefära (minst)
Lägg ingefäran i ett glas eller en kopp och när vattnet kokat upp, fyll på med vatten ca 2/3
Låt stå och dra över natten

På morgonen:
Värm på vattnet i vattenkokaren (detta kan man göra i sömnen, alltså mycket enklare än att ta fram en gryta osv...) och fyll upp koppen/glaset. Kolla så det blir rätt temperatur, annars laborera tills det blir bra. Häll i 2-3 tsk citronsaft och 1 tsk honung.

Drick helst långsamt. Det är aldrig bra att halsa ett helt glas vatten i ett svep.
Så, nu provar vi detta eller hur?!? Ni som redan testat, vad tycker ni?

I morgon bjuder jag på fler effektivitetstips, då ska vi undanröja ursäkter som "jag har inte tid att träna". 4 min per dag, vad säger ni om det....?

Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Hm...känner att det här inlägget var skrivet till mig! ;)

    MEN - jag har redan förberett!!!

    KRAMISAR!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen att du har förberett, det ska jag göra nu. Om du inte får till det så finns det säkert fler, men ja, du inspirerade mig.:)

      Radera
  2. Det går inge bra alls med citronvattnet. Jag gillar citronvatten lika mycket som.... du gillar Kent.
    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie