onsdag 15 maj 2013

Tina - fri som en fjäril

Denna arbetsdag avslutades med en föreläsning på "mitt" gym (där jag leder pass). Det var Tina som berättade om sin hälsoresa från "sockerberoende soffpotatis" till "träningsglad medveten sockerberoende". Hon kom med den ena klokheten efter den andra hade många intressanta reflektioner och slutsatser att dela med sig av. Även jag som inte direkt känner igen mig i det hon pratade om blev ändå inspirerad av hennes energi och beslutsamhet. Det krävs mod att dela med sig av något så privat som en livstilsförändring. Vill du läsa med om Tina så hittar du hennes blogg här.

Det jag tar med mig från föreläsningen är en påminnelse om att det är mitt liv jag lever och jag bestämmer själv över min tid och vad jag gör med den. Ofta känner jag och säkert många med mig att det är svårt att hinna med allt man vill göra (förutom det vi får för oss att vi "måste" och "borde"). Och ja, det är svårt att prioritera när det finns så mycket man vill göra. Men, för att citera Tina "man har tid för det man prioriterar". Det tycker jag sammanfattar det hela så bra. Vem kan argumentera mot det? Det får bli dagens visdomsord. Tack Tina!

Man har tid för det man prioriterar.


En av mina prioriteringar; grönsaker och råvaror med bra kvalitet.
Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Ja du har så rätt. Jag känner ofta att jag inte har tid att planera, handla och laga mat. Men det har jag ju. Problemet är att jag tycker att andra saker är viktigare (som att träffa vänner). Man kan ju inte göra allt, man får välja.

    SvaraRadera
  2. Vilken intressant föreläsning... Jag känner väl mig inte heller som någon direkt soffpotatis...
    Ett mycket bra visdomsord, just nu med två barn (1&8 år) så är jag tacksam att det finns tid eller ja att min man och jag tar oss egen tid att träna på varsitt håll då ... Något vi båda mår bra!
    Jag tror också på att det finns tid

    Ha en fortsatt härlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie