söndag 20 oktober 2013

Vackra bokskogen

Det blev lopp idag, 6 km i underbart vackra bokskogen. Förkylningen sitter i men eftersom det inte känns något i halsen så valde jag att köra ändå. Mycket folk var med så det blev lite trångt men vi råkade/lyckades hamna rätt långt fram så det blev inte så mycket köande som tur var. Däremot var det riktigt tungt trots underbar natur och bra temperatur. Lite regnstänk fick vi på oss men det var nästan bara skönt. Jag och maken hade följe de första två kilometrarna men sedan sa jag åt honom att släppa och köra sitt race eftersom den täppta näsan gjorde att jag inte riktigt fick luft hela vägen ner i lungorna, eller det kändes så i alla fall. Jag blir lite stressad när någon "väntar" på mig och det har mer negativt inflytande på min prestation än det peppar mig att haka på. Så han försvann och jag tuggade på. Jag gick i de branta uppförsbackarna för annars fick jag så himla hög puls men jag hämtade snabbt hem det i nedförsbackarna. Tack vare Emmas löptips och trailskor med bra fäste så gick det undan nedför. Det enda som hindrade mig var andra löpare som bromsade i nedförsbackarna så det blev ett par turer utanför spåret.

Vid 4,5 km var jag lite less så då tog jag tag i en kille i en uppförsbacke, alltså inte bokstavligen utan jag sa "kom igen" åt honom när jag passerade. han tackade och hakade på. Jag tänkte på mannen som hjälpte mig på Krankesjömilen och att det nu var min tur att hjäpa någon annan. Nu satte jag ju dessutom press på mig själv att inte sacka efter eftersom jag hade någon som hade koll på mig. Smart drag va?! I uppförsbacken därefter vad det jag som fick hjälp då jag tappade fart och vi hjälptes sedan åt att hålla tempot uppe en bit mot målet.  Nu var det ju mindre än en kilometer kvar och bara att köra på. Vi sprang på slingriga stigar som gick upp och ner mest hela tiden, precis vad jag gillar. På upploppet satte jag fart påhejad av familjen och korsade mållinjen bara ett par minuter efter maken strax under 35 minuter. Kul att det blev en helt ok tid trots att det var segt och motigt nästan hela tiden.


Efter en luch på Bokskogens golfklubb så åkte familjebesöket hem och vi tog en promenad i skogen i väntan på att lill-tjejen skulle vakna. Det var faktiskt riktigt skönt att röra på de trötta benen och förmodligen bra som förebyggning av eventuell träningsvärk. Nu blir det lite mer fix här hemma.

Hoppas ni har haft en riktigt bra helg!

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Heja dig! Det var ju en jättebra tid! Shit, du är duktig!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie