söndag 20 april 2014

Fortfarande jävligt jobbig april

Det här med utmaningar är rätt bra ibland. I alla fall för mig. Jag gör lite extra då och tenderar vara mindre lat. Många gånger resulterar det i nya vanor som jag fortsätter med även efter utmaningen är slut. Denna gången är det Sara som utmanar. 30 träningspass under april är målet. Om du inte redan har kyssta på hennes podcast har du en massa härliga avsnitt att se fram emot. Kolla här för mer info!

Jag har länge funderat på det där med morgonlöpning men har aldrig riktigt fått till det. Men så idag hände det! Jag stack jag ut kl 7 på en relativt kort runda på ca 20 min. Och det var så klart en superbra start på dagen! Jag var mycket piggare än vanligt och jag hanterade dessutom stress och oförutsägbara händelser mycket bättre än en vanlig morgon. Nu var det i och för sig en ledig dag men jag ska minsann se till att komma ut på en joggingtur eller i alla fall en promenad ett par dagar i veckan, även när på jobbdagarna! Någon som redan gör det? Hur gör ni? Någon mer som vill testa?

Hur har träningen gått de senaste veckorna då? Jo, helt ok, speciellt med tanke på förutsättningar som kräksjukan, maken på nytt jobb och mina egna utmaningar på mitt jobb. I kväll blir det ett yogapass. Det kan minsann behövas efter dagens trädgårdsarbete. Ryggen ber om omsorg och kärlek.

Jävligt jobbig april vecka 2

Dag
Aktivitet
Måndag 7/4
Promenad med jogg
Tisdag 8/4
B.A.B.Y-löpning
Onsdag 9/4
Yoga
Torsdag 10/4
sjuk
Fredag 11/4
Promenad med jogg
Lördag 12/4
Yoga
Söndag 13/4
Yoga

Jävligt jobbig april vecka 3

Dag
Aktivitet
Måndag 14/4
nada
Tisdag 15/4
B.A.B.Y-löpning (tidtagare)
Onsdag 16/4
Step + Yoga
Torsdag 17/4
nada
Fredag 18/4
Yoga + Traillöpning
Lördag 19/4
Yoga
Söndag 20/4
Morgonjogg + Yoga

Summeringen av de senaste tre veckorna är 20 pass. Nu är det bara lite mer än en vecka kvar och jag har 10 pass kvar. Det ska nog gå vägen! :) Hur går det för er som hakat på?

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie