måndag 22 september 2014

Friendly food av Hanna Göransson

Jag blir så fascinerad och inspirerad av människor som både är passionerade och kompetenta och som ser till att använda dessa egenskaper på bästa sätt och realisera sina drömmar. Det är nämligen precis vad Hanna Göransson har gjort. Hon har nyligen gett ut boken Friendly food som redan gjort supersuccé. Jag ska absolut köpa den!


Hanna började med att blogga om hur hon testade sig fram med nya livsmedel och recept för att äta mat som hon mår bra av. För henne innebär det mat utan socker, gluten och mjölk. Förutom att recepten är innovativa och supergoda (de jag testat i alla fall) så tar hon magiskt vackra bilder på maten. Att mat skulle vara svårt att fotografera verkar inte alls stämma när en tittar på Hannas bilder.

Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Spännande! Och precis det där tycker jag att Lina ska göra! Läser du detta Linis...? :)
    Lina har ju gjort en lång matresa (bland annat) och lagar nu fantastiska rätter som hon själv komponerat. Hon tar dessutom snygga foton på dem! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Tack för peppen Jennica! :) Hannas blogg är en av mina inspirationskällor, och Nellies med för den delen! :) Är också nyfiken på Hannas kokbok. Ska bli spännande att bläddra i den sen.

    SvaraRadera
  3. Men vad otroligt glad jag blir av att läsa dina värmande ord även här på din blogg Nellie, verkligen! Tusen tack! :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie