fredag 26 september 2014

Naturliga oljor

Jag har i princip bytt ut alla mina hudvårdsprodukter och använder numera nästan uteslutande produkter med naturliga ingredienser, helst ekologiska. För återfuktning använder jag oftast olja istället för kräm. Ja, både till ansiktet och kroppen. Nej, det blir inte kladdigt. Det finns en mängd olika oljor för olika ändamål och innan man har lärt sig vilken som passar till vad så är det lite av en djungel. Något av det bästa jag vet  är att smörja in mig med en väldoftande olja i bastun när kroppen är varm och fortfarande är lite fuktig efter duschen. Känslan i kroppen är underbar! Min favoritolja till kroppen är L:a brukets kroppsolja med salvia, rosmarin och lavendel.

När jag var på utbildningen till personlig tränare i yoga så upptäckte jag en ny massageolja som jag blev helt kär i. Jag kände mig lite stel i nacken i morse och masserade därför in lite olja där i förmiddags. Placebo eller ej, men det känns bättre nu, trots att jag suttit framför datorskärmen hela förmiddagen. Det är Weledas Arnica massageolja jag pratar om. Även den har en doft av rosmarin och lavendel och är idealisk både före och efter fysisk aktivitet eftersom den hjälper till att hålla musklerna varma och smidiga. Jag beställde den hos Hannah på Naturligt snygg. Här finns många prisvärda naturliga hudvårdsprodukter av bra kvalitet.




Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Oljan från La Bruket hade jag gärna testat. Visst är det samma doft som du har på handtvål? Jag älskar den!

    Nu sitter jag på Arlanda.... :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie