lördag 21 november 2015

En härlig dag

Denna lördag har varit så himla härlig! Efter en lång och relativt lugn frukost letade jag fram mina vintertights och mitt ullunderställ och klädde mig för en långpromenad i skogen tillsammans med en kär vän. Luften var kall och krispig och det tog ett tag innan vi fick upp värmen ordentligt. En dryg timme senare var vi tillbaka och då höll maken och storasyster på att skrapa bilrutorna. Inte för att vi skulle köra någonstans (med sommardäcken) utan för att det var kul.


Sen slängde vi ihop en snabblunch med tortilla-pizza med vitkålssallad och avslutade med vaniljhjärta som efterrätt. Under eftermiddagen var maken och storasyster ute i snön igen medan jag och lillasyster fixade med lite av varje inomhus. Innan det var dags för kvällsmat blev vi sugna på att värmaå oss med bastubad och det gillades till vår stora glädje av hela familjen.


När barnen somnat fortsatte vi fixandet här hemma och nu har jag landat i soffan för en stunds kvälls-surf innan det är dags att sova. Imorgon lär det bli åka av i pulkabacken!

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie